GSM.fi
 
Sonera Elisa Saunalahti GSM-Suomi
 
GSM.fi Etusivulle Etusivulle
 

Elisa Matkapuhelinliittymät Elisa

 -  Elisa Paketti
 -  Elisa Paketti Oiva
 -  Elisa Jousto
 -  Elisa Pakettilaskuri
 -  Elisa Oiva
 -  Elisa Oiva Ykkönen
 -  Elisa Mobiililaajakaista 24kk
 -  Palvelut ja asiakasedut
 -  Elisa ulkomaanpuhelut
 -  Tarjoukset
 

 

Sonera Matkapuhelinliittymä Sonera

Saunalahti Matkapuhelinliittymä Saunalahti

Saunalahti Paketti Saunalahti Paketti

GSM Suomi Matkapuhelinliittymät GSM Suomi

 

PlusTV-kanavapaketti PlusTV-kanavapaketti

Viasat-kanavapaketti Viasat-kanavapaketti

 

 Mobile.fi Laajakaista

 

 Liittymävertailu

 Tarjoukset

 Uutiset

 Kilpailu

 Tilaa liittymä

 Yhteystiedot

 

GSM.fi - Avainlippu

Tilaamalla meiltä
tuet työtä Suomessa
Elisa GSM
Elisa Puhepaketti - 3G Puhelin ja Puhelut samassa paketissa

Elisa Paketti - erityisehdot

Elisa Paketti Takaisin Elisa Paketti -sivulle

Sopimuksen kohde

1. Elisa Paketti-sopimus on määräaikainen sopimus, joka sisältää pakettihinnoitellun matkaviestintäliittymän ja 3G-matkaviestintäverkon palveluiden käyttöön soveltuvan puhelimen tai tietoliikennekortin (jäljempänä laite).

Sopimuksen kesto ja SIM-lukitus

1. Elisa Paketti-sopimuksen voi tehdä vain 24 kuukauden sopimusajaksi.

2. Sopimuksen yhteydessä myydyssä puhelimessa on sopimusajan SIM-lukitus, jolloin puhelinta voi käyttää vain Elisan matkaviestintäliittymässä. Asiakkaalla on mahdollisuus saada SIM-lukitus purettua sopimuksen päätyttyä kääntymällä Elisan puoleen. SIM-lukitusta ei saa itse purkaa, silloin Elisalla on oikeus estää puhelimen käyttö. Puhelinta saa käyttää vain Elisa Paketissa sovitulla SIM-kortilla 24 kuukauden sopimusaikana.

3. Kun sopimusaika on päättynyt, sopimus jatkuu liittymän ja mahdollisen datapalvelun sopimuksena. Silloin sopimus on voimassa toistaiseksi ja irtisanottavissa kahden viikon irtisanomisajalla.

Sopimuksen sitovuus ja laitteen omistusoikeus

1. Elisa Paketti-sopimuksia voi tehdä vain yhden käyttäjää kohden.

2. Elisa Paketti-sopimus tulee sitovaksi seuraavasti:
• myymälässä, kun asiakas on allekirjoittanut sopimuksen (ja Elisa on hyväksynyt sen) tai kun asiakas on saanut tilausvahvistuksen;
• puhelimitse tapahtuvassa asiakaspalvelussa, kun asiakas on saanut tilausvahvistuksen;
• etämyynnissä (telemarkkinointi ja verkkokauppa), kun asiakas on saanut tilausvahvistuksen eikä asiakas ole käyttänyt 14 päivässä palautusoikeuttaan (käytettyjä palveluita vastaava osuus kuukausimaksusta veloitetaan)

3. Sopimus on sitova riippumatta siitä, saako asiakas laitteen myymälässä tai postissa. Sopimuksen syntyminen voi edellyttää vakuuden antamista sekä liittymän että laitteen osalta. Sopimus sitoo Elisaa, kun asiakkaan luottokelpoisuus on tarkistettu ja mahdollisesti vaadittu vakuusmaksu on maksettu.

4. Kun sopimus on syntynyt ja mahdollisesti sovittu käteismaksu maksettu, omistusoikeus laitteeseen siirtyy seuraavasti:
• myymälässä, kun asiakas on saanut laitteen haltuunsa tai kun se on toimitettu postissa asiakkaalle;
• puhelimitse tapahtuvassa asiakaspalvelussa, kun asiakas on saanut laitteen postissa;
• etämyynnissä (telemarkkinointi ja verkkokauppa), kun asiakas on saanut laitteen postissa eikä asiakas ole käyttänyt 14 päivässä palautusoikeuttaan (tai mikäli asiakas on 14 päivän palautusoikeuden aikana ottanut palvelun käyttöön tai myyntipakkauksen sinetöinti on rikkoutunut).

5. Sopimusta ei voi peruuttaa eikä laitetta palauttaa sen jälkeen, kun sopimus on tullut sitovaksi.

6. Jos asiakas on varannut laitteen ennen sopimuksen tekemistä, varattu laite myydään aina myyntipäivän hintaan.

7. Laite toimitetaan postitse vain Suomeen.

Numeron siirto ja liittymätyypin vaihtaminen

1. Asiakkaan on tehtävä puhelinnumeron siirto toiselta operaattorilta Elisalle kahden viikon kuluessa sopimuksen syntymisestä. Numeronsiirto edellyttää, että numero on siirtokelpoinen. Mikäli numero ei ole siirrettävissä esimerkiksi sen vuoksi, että sopimus entisen operaattorin kanssa ei ole päättynyt, syntyy siitä huolimatta pätevä liittymäsopimus Elisan kanssa ja Elisalla on oikeus antaa asiakkaalle uusi numero. Koska asiakkaan entisen sopimuksen voimassaolo ei ole Elisan tarkastettavissa, asiakas sitoutuu tarkistamaan entisen sopimuksensa voimassaolon ennen Elisa Paketti-sopimuksen tekemistä.

2. Jos liittymätyyppi vaihdetaan Elisan toisesta liittymätyypistä Elisa Puhepaketti –sopimukseen, eivät liittymässä mahdollisesti olleet puheaika- ja kuukausimaksujen alennukset siirry Elisa Paketti- sopimukseen (Elisa Etusopimuksen etuja lukuun ottamatta).

3. Jos entinen liittymätyyppi on ollut myös pakettihinnoiteltu, käyttämättä jääneet puheluminuutit eivät siirry Elisa Paketti-sopimukseen, vaan Elisa suosittelee asiakasta tilaamaan vaihdon laskutusjakson päättymispäiväksi tai muuten käyttämään laskutusjakson puheluminuutit ennen vaihtoa.

Muut edut ja palvelut

1. Elisa Paketti-sopimus kerryttää Bonusta S-Etukortilla sekä Elisa Etusopimusetua etuja koskevien ehtojen mukaisesti.

2. Elisa Puhepaketti -sopimukseen ei voi yhdistää seuraavia palveluita: Elisa Saldorajoitus, Elisa Saldomuistutus tai Elisa Tyytyväisyystakuu.

3. Elisa Puhepaketti -sopimusta ei voi liittää Elisa Matkaviestintäsopimukseen tai Yrittäjäjärjestön Matkaviestintäsopimukseen tai Stockmann Dial-sopimukseen.

4. Elisa Yrittäjäpaketti-sopimuksia ei voi liittää Elisa Sisäpuhelupalvelu Plus-sopimukseen, Elisa Matkaviestintäsopimukseen eikä Yrittäjäjärjestöasiakkaan Elisa Matkaviestintäsopimukseen.

5. Elisa Yrittäjäpaketit sisältävät määritellyt palvelut eikä niihin sisältyviä yksittäisiä lisäpalveluita voi irtisanoa kesken sopimuskauden.

Sopimuksen muuttaminen ja siirtäminen kesken kauden

1. Asiakas voi muuttaa sopimusaikana puhelu- tai datapakettihinnoittelua, mutta vain maksamalla muutosmaksun, koska puhelu- tai datapakettihinnoittelu on sidoksissa laitteen kuukausimaksuun. Muita muutoksia asiakas ei voi tehdä sopimusaikana ilman Elisan suostumusta, kuten maksaa laitteen kaikkia kuukausimaksuja kerralla. Asiakas voi kuitenkin vaihtaa laitteen toisen malliseen sopimalla siitä erikseen Elisan kanssa.

2. Elisalla ei ole oikeutta muuttaa näitä sopimusehtoja tai Elisa Paketti-sopimuksen hinnoittelua asiakkaalle epäedulliseen suuntaan yksipuolisesti sopimusajan kuluessa.

3. Asiakas ei saa siirtää sopimusta sopimusajan kuluessa ilman Elisan suostumusta.

Kuukausimaksut

1. Liittymästä ja puheluista (nk. puhelupaketti) veloitetaan kiinteä kuukausimaksu, joka koskee ainoastaan normaalihintaisia kotimaan puheluja. Ulkomaansuunnat, lisämaksulliset ja erikoishintaiset palvelut laskutetaan normaalin palvelun hinnaston mukaisesti kiinteän kuukausimaksun lisäksi niiltä osin, kun ne ylittävät normaalihintaisen matkapuhelinmaksun (mpm).

2. Mahdolliset kuukausittaisen maksimirajan ylittävät minuutit ja tekstiviestit veloitetaan hinnaston mukaisin hinnoin.

3. Tekstiviestipaketti sisältää normaalihintaiset muiden operaattoreiden liittymiin lähetetyt tekstiviestit, mutta ei palveluviestejä.

4. Jos laite on tietoliikennekortti, liittymän datayhteyksistä veloitetaan kiinteä kuukausimaksu, joka sisältää kaiken kotimaassa tapahtuvan datasiirron Elisa Nopea Mobiilidata -erityisehdot huomioiden. Datasiirto ulkomailla laskutetaan hinnaston mukaisin hinnoin.

5. Laitteesta veloitetaan kiinteä kuukausimaksu liittymän kuukausimaksun yhteydessä.

6. Kuukausimaksut veloitetaan laskutuskausittain jälkikäteen. Laskutuskauden pituus on yksi kuukausi (ei kalenterikuukausi). Sopimuksen päättyessä veloitetaan kesken jäänyt laskutuskausi loppuun. Kuukausimaksut veloitetaan, vaikka liittymää tai laitetta ei olisi käytetty.

7. Asiakkaan tulee noudattaa erityistä huolellisuutta luovuttaessaan laitteen toisen käyttöön. Asiakas voi rajoittaa liittymän käyttöä erilaisilla estopalveluilla. Estopalvelu on tilattava erikseen puheluille ja tekstiviesteille. Estopalveluilla ei voi estää lisämaksullisten internet- tai WAPpalveluiden käyttöä.

Takuu

1. Laitteelle ei anneta muuta takuuta kuin laitteen valmistajan takuu. Takuuehdot ovat laitteen pakkauksessa.

2. Elisa Paketti-sopimuksen tekemällä asiakas hyväksyy laitteen valmistajan takuuehdot. Laitteen käyttöohje ja sen mukana olevat takuuehdot katsotaan luetuksi ilman erillistä vahvistusta ja asiakkaan katsotaan olevan tietoinen takuuehdoista.

3. Kaikki asiakkaan laitteeseen lisäämä tieto on aina asiakkaan vastuulla. Elisa ei vastaa takuuhuollon yhteydessä laitteesta kadonneista tiedoista.

4. Jos laitteen myy käteismaksulla jokin Elisan matkaviestintäliittymien edustusmyyjistä, tämä edustusmyyjä vastaa laitteen kaupasta, kuten takuusta, ei Elisa.

5. Takuun alaiset laitteet tulee toimittaa ja noutaa Elisa Shopit myymälästä tai Elisan nimeämästä huoltopisteestä.

6. Jos asiakas saa takuuhuollon ajaksi vastaavan varalaitteen, siitä voidaan periä kohtuullinen vuokra.

Omistajan riski laitteesta

1. Kun omistusoikeus laitteeseen on siirtynyt, asiakas vastaa itse laitteesta, esimerkiksi sen varastamisesta tai katoamisesta. Elisa suosittelee laitteen vakuuttamista, sillä jos laite varastetaan, ei asiakas vapaudu maksamasta laitteen kuukausimaksuja sopimusajan päättymiseen saakka. Asiakasta pyydetään ilmoittamaan Elisalle välittömästi, jos puhelin on varastettu, jotta Elisa voi osaltaan pyrkiä estämään puhelimen käyttöä.

2. Laitteen hajoaminen tai viat kuuluvat Elisan vastuulle vain laitteen valmistajan takuuehtojen tai kuluttajasuojalain nojalla.

3. Asiakas vastaa itse laitteensa suojauksesta, tietoturvasta ja asetuksista. Internet toimintaympäristönä saattaa aiheuttaa laitteen toimivuuteen tai tietoturvaan puutteita. Internetin kautta saapuvien ohjelmistojen ja muun materiaalin tallentamisessa laitteelle on syytä olla erityisen varovainen.

Sopimuksen irtisanominen

1. Sopimusta ei voi purkaa tai irtisanoa päättymään ennen sopimusajan päättymistä. Sopimus-aika päättyy, kun sekä liittymästä että laitteesta maksettava viimeinen laskutuskausi päättyy. Sopimus on irtisanottava viimeistään kaksi viikkoa etukäteen, jotta sopimus päättyisi sopimusajan päättyessä. Laitteen katoaminen, hajoaminen tai varastaminen ei oikeuta sopimuksen irtisanomiseen.

Sopimuksen purkaminen

1. Jos asiakkaalle tulee sopimuksen syntymisen jälkeen nk. sosiaalinen suorituseste täyttää sopimuksen velvoitteita, sovitaan sopimuksen purkamisesta tapauskohtaisesti. Sopimuksen purkamisesta sovittaessa otetaan huomioon mm. asiakkaan laitteesta maksama käteismaksu, laitteesta ja liittymästä maksamat kuukausimaksut, jäljellä oleva sopimusaika, luottokustannukset, laitteen käypä arvo ja Elisan rahoittama laitteen subventio.

2. Asiakkaan on tehtävä Elisalle kirjallinen pyyntö sopimuksen purkamisesta suoritusesteen takia sekä esitettävä todisteet esteestä.

3. Purkamisesta huolimatta asiakkaan puhelinnumero jää Elisalle sopimusajan loppuun saakka.

4. Tämä purkamista koskeva ehto koskee myös edustusmyyjän kokonaan käteismaksulla myymää laitetta, koska Elisa on maksanut edustusmyyjälle subvention Elisa Paketti-sopimuksen perusteella.

5. Sopimus purkautuu maksujen laiminlyönnin takia yhtä aikaa liittymän ja laitteen osalta Elisa Matkaviestintäpalveluiden yleisten sopimusehtojen mukaisesti.

6. Jos asiakas on sitoutunut sopimukseen ilman aikomustakaan maksaa Elisa Paketti-sopimuksen maksuja, Elisalla on oikeus liittymän sulkemisen yhteydessä estää myös laitteen käyttö.

Muut sopimusehdot

1. Niiltä osin kuin näissä erityisehdoissa ei ole toisin sovittu, sovelletaan asiakkaan ja Elisan välisessä suhteessa Elisa Matkaviestintäpalveluiden yleisiä sopimusehtoja kuluttaja-asiakkaille tai yritysasiakkaille. Jos Elisa Paketti-sopimukseen sisältyy tietoliikennekortti ja pakettihinnoiteltu datapalvelu, sovelletaan lisäksi Elisa Nopea Mobiilidatan ja Vodafone Push Email-palvelun erityisehtoja.

Elisa Paketti Takaisin Elisa Paketti -sivulle
Elisa Matkapuhelinliittymä


  Uutta Elisalta
  Elisa Paketti Puhelimet
  Elisa Paketti Puhepaketit
  Elisa Paketti Tekstiviestipaketit
  Elisa Paketti Datapaketit
  Elisa Paketti S-Bonusta Paketista